Výběr je důležitý! Proto sleduj malegrams.blog.cz a napiš mi na malegrams@seznam.cz

Zvažuji ukončení tvorby a činnosti blogu MALEGRAMS !!!

4. března 2007 v 10:58 | malegrams@seznam.cz |  Muži a jejich hrátky
Pánové
Vážně uvažuji o zrušení či ukončení tvorby blogu MALEGRAMS.
Jednak při jeho zakládání jsem měl trochu jinou představu o formě MALEGRAMS.
Nechci svádět svůj nezdar v MALEGRAMS na někoho jiného než jsem já, ale trochu víc jsem počítal s vaší aktivitou při komentování a tvorbě MALEGRAMS.
Tak nevím jak Vy, ale já vidím MALEGRAMS jako mrtvý projekt?!
 

Trapná anketa

21. února 2007 v 0:29 | malegrams@seznam.cz |  Muži a jejich styl
Trapná anketa
Model: Alexandr Mc QueenModel: Alexandr Mc QueenModel: Alexandr Mc QueenModel: Dolce & Gabbana
Návrháři jako Dolce a Gabbana, Prada, Alexander McQueen a další designéři připravili opravdu seriozní obleky. Mísí se v nich klasika, elegance, ale zároveň něco úplně nového, je to něco kosmického s vlastnostmi japonských superhrdinů hollywoodských filmů. Takové bude nadcházející období, už teď se na to můžete připravit.

Něco málo o svalech díl 2.

20. února 2007 v 16:40 | malegrams@seznam.cz |  Muži v pohybu
a2cac476-fffb-1029-aba1-0030482ee2a4.jpg

Něco málo o svalech díl II.


v další části se budeme tentokrát věnovoat zádovým svalům...
 


Stroje vs. činky

19. února 2007 v 0:07 | malegrams@seznam.cz |  Muži v pohybu

Stroje vs. činky

Autor článku: Tomáš Krejčí
Stroje nebo činky? Co je lepší? Anebo mám používat oboje? Co z toho víc? Toto jsou odvěké a nejčastěji pokládané otázky, s kterými se můžete v posilovně setkat. Je velmi snadné sednout si ke komfortnímu stroji, ale je to ten nejlepší způsob? Anebo lze čas věnovaný posilování využít lépe, aby byly výsledky co nejpůsobivější? V tomto článku si na všechny otázky tohoto typu odpovíme. Tentokrát jsem zvolil trochu netradiční metodu, projedeme si výhody a nevýhody bod po bodu.

Výhody posilovacích strojů

  • pro začátečníky jsou skvělé, protože jsou bezpečné a většinou je velmi jednoduché je používat
  • pro svou bezpečnost a jednoduchou obsluhu jsou vhodné i pro seniory a rekreační sportovce. Jsou také vhodné pro rehabilitační cvičení a vracení se do formy po nějakém zranění, protože jsou bezpečnější než cvičení s činkami
  • při posilování se stroji nemáte takový problém udržet rovnováhu nebo správnou dráhu pohybu, jako při cvičení s činkami
  • se stroji můžete postupně procvičit celé tělo a některé jsou výborné na izolaci jednotlivých svalů. Nemůžete si také pomáhat nesprávným nebo švihovým pohybem, který nejen že zvyšuje riziko poranění, ale navíc tím zhoršujete zapojení procvičovaného svalu, protože si pomáháte jinými
  • někdy je velmi obtížné procvičit s činkami sval, u jehož činnost se podílejí i jiné svalové skupiny. Mluvím o případě, že máte tyto pomocné svaly oproti procvičovanému velmi slabé (disbalance) a vyčerpají se dřív než sval, který cvičíte. V takových případech může stroj pomoci.
  • na strojích může být trénink intenzivnější. Je totiž mnohem rychlejší prostě je přendat kolík z jedné cihly do druhé, než zápasit s naložením činky. Můžete také cvičit až do vyčerpání, i když nemáte v blízkosti tréninkového partnera. To si většinou s činkami nemůžete dovolit, cvičit např. bench-press nebo dřepy do vyčerpání bez dozoru je velice riskantní.

Nevýhody posilovacích strojů

  • stroje nemusí být uzpůsobené pro každého a nezřídka je velmi těžké nebo nemožné jejich přenastavení. Každý z nás je jinak vysoký, má jinak dlouhé končetiny, jinak širokou kostru atd. Proto jsou stroje vyráběny jako kompromis, aby si mohli zacvičit všichni.
  • protože je dráha pohybu stroje daná, nikdy neprocvičíte malé svalové skupiny nebo ty části svalů, které zlepšují koordinaci pohybu
  • jsou nepřenosné
  • stejně jako může být stroj výhodou, může být v případě svalových disbalancí i nevýhodou. Je to jednoduché. Pokud výkonnost určitého svalu zaostává za ostatními, měli byste ho procvičovat přednostně, aby se vše vyrovnalo.
  • máte také velmi málo variant, jak sval procvičit. Aby se výsledky nezastavily, musí být tělo neustále šokováno změnami cviků, intenzity, zátěže apod.

Výhody cvičení s volnými vahami

  • zatímco stroje většinou svaly izolují, s činkami zapojíte více svalových skupin najednou. To umožňuje pracovat s vyššími zátěžemi, které jsou nutné pro odpovídající svalový růst
  • činky jsou přizpůsobivé. S jednou činkou nebo jedněmi jednoručkami můžete cvičit mnoho cviků na prakticky všechny svalové partie
  • s činkami procvičíte všechny svaly z mnoha úhlů. Žádná posilovna nemá tolik posilovacích strojů, abyste na nich mohli cvičit tolik variant cviků jako s činkami. Někdy stačí pouze změnit šířku úchopu nebo jinak natočit zápěstí a tělo okamžitě dostává impuls k dalšímu růstu!
  • činky zlepšují koordinaci pohybu mnohem lépe, než stroje, protože do pohybu zapojují i další, pomocné svaly
  • pokud si zařizujete posilovnu doma, jistě oceníte i to, že vás činky vyjdou mnohem levněji
  • všichni kulturisté se shodnou na tom, že nebýt činek, nikdy by neoplývaly tak masivní hmotou

Nevýhody cvičení s volnými vahami

  • největší nevýhodou činek je fakt, že jejich odpor je stále vertikální, způsobený gravitací. Základní pravidlo zní: procvičuj všechny cviky v co možná největším rozsahu pohybu! Ale co třeba takové rozpažování vleže? Když jsou činky nahoře a paže u sebe, odpor je skoro nulový. Ta část svalu, která by v této fázi pohybu mohla pracovat, nedělá prakticky nic. A větší váhu si vzít nemůžete, protože jste limitovaní odporem, který vzniká když jsou paže roztažené. Zde může být stroj, který má obloukovou dráhu výborným pomocníkem!
  • zejména pro začátečníky může být cvičení s činkami velmi obtížné nebo dokonce nebezpečné. Zatím nemají zažitou správnou techniku cvičení a jejich svaly jsou velmi slabé na to, aby činku vedly celou dobu po správné dráze. Proto jsou ze začátku stroje skvělými pomocníky
  • s činkami se můžete poranit snadněji než na strojích
  • trénink s činkami trvá většinou déle. Je to ale dáno tím, že je náročnější a svaly potřebují delší čas na regeneraci
Jak je vidět, všechno má svá pro i proti. Na začátku je nejdůležitější definovat si své cíle. Pokud chcete cvičit jen pro radost, chcete zlepšit kondici, trénujete po zranění nebo se silový tréninkem začínáte, může ve vašem tréninku cvičení na strojích bez obav převažovat. Naopak, pokud chcete pracovat na svých objemech anebo výrazně zlepšit svou formu nebo kondici, bez cvičení s činkami se neobejdete.
Pokud se podíváte na tréninky špičkových kulturistů zjistíte, že používají oboje. Neplatí to pro každý cvik ani pro každý stroj, ale obecně lze říct, že činky používají na začátku tréninku svalové partie pro růst objemů, zatímco ke konci přecházejí na stroje, které pomáhají sval tvarovat.
Ovšem co třeba takový leg-press nebo hacken-dřep? To jsou naprosto špičkové stroje na budování objemů stehen! To platí i pro lýtka - výpony vsedě a ve stoje jsou nenahraditelné! Anebo výpony na leg-pressu! A mohli bychom jmenovat další a další - horní i spodní kladka na záda, tricepsové kladky apod. Nelze tedy udělat jednoznačný závěr v tom smyslu, že činky jsou na objemy a stroje na tvarování.
Myslete na to, že nejdůležitějším prvkem tréninku, ať již cvičíte s činkami nebo na strojích, je bezpečnost. Vždy se před tréninkem řádně rozcvičte a zvyšujte zátěže postupně. Dbejte na dobrou techniku, aby byl efekt cvičení co nejlepší a předcházeli jste zranění.

Trénink začátečníků

18. února 2007 v 0:01 | malegrams@seznam.cz |  Muži v pohybu

Trénink začátečníků

Autor článku: Tomáš Krejčí

  • Žádné začátky nejsou příjemné
  • Všechny skoro na jedno brdo
  • Základní zásady
  • První 2-3 týdny
  • Po 3. týdnu
  • Po 2-3 měsících
  • Nespěchejte...

Ještě než půjdu poprvé cvičit

16. února 2007 v 0:55 | malegrams@seznam.cz |  Muži v pohybu

Ještě než půjdu poprvé cvičit

Autor článku: Tomáš Krejčí
Na následujících řádcích se vám pokusím objasnit základní fakta o posilování a kulturistickém tréninku. Nehledejte zde žádné převratné a zázračné rady, nejsou účelem tohoto článku a v podstatě ani neexistují. Předpokládám, že většina z vás, kteří čtete tyto řádky, do styku s posilovnou doposud nepřišla, anebo jsou vaše znalosti velmi omezené. Snažil jsem se informace koncipovat tak, aby si přišly na své všechny generace bez rozdílu pohlaví a vytyčených sportovních cílů.

Nejlepší lednové 2007 fotky

15. února 2007 v 0:55 | malegrams@seznam.cz |  Muži na fotkách týdne
Nejlepší lednové 2007 fotky
Tak tady máte Vámi nejlepší fotky z ledna 2007
2007/01

DO FORMY S MUSCLE&FITNESS

13. února 2007 v 0:23 | malegrams@seznam.cz |  Muži v pohybu
DO FORMY S MUSCLE&FITNESS
Pánové zjistil jsem, že česko-slovenský časopis MUSCLE&FITNESS, opět letos vypisuje soutěž, nebo lépe řečeno program "Zpět do formy".
Půjdete někdo do toho?
Máte někdo zkušenosti s tvarováním postavy?
Prostě máte nějaké dobré rady, před plavkovou sezónou?
Hoďte to do komentářů ….

Sedmá sedmička stetečných

12. února 2007 v 0:49 | malegrams@seznam.cz |  Muži na fotkách týdne
Sedm statatečných po sedmé
2007.43

Manšestrová saka - komfort a elegance v jednom

10. února 2007 v 0:21 | malegrams@seznam.cz |  Muži a jejich styl
Manšestrová saka - komfort a elegance v jednom
Giorgio Armani - Podzim/Zima 2007
Manšestrové sako by mělo patřit do šatníku každého muže. Manšestr je oblíbený mezi celebritami a je hlavně velice příjemný, dobře vypadající a efektní. Je skvělou náhradou za tolik oblíbenou džínovinu nebo pracovní saka.

Téma pro měsíc únor 2007: Co my čteme?

7. února 2007 v 0:29 | malegrams@seznam.cz

Téma pro měsíc únor 2007: Co my čteme?


Vyberte si kšiltovku, i když nejste raper!

6. února 2007 v 0:28 | malegrams@seznam.cz |  Muži a jejich styl
Vyberte si kšiltovku, i když nejste raper!
Kšiltovky nenosí jenom rapeři a skateboarďáci. Pěknou kšiltovku může na hlavu nasadit i normální chlapík, sportovec či nesportovec. Stačí si jenom vybrat.

Sedm statečných pro šestý týden

5. února 2007 v 0:16 | malegrams@seznam.cz |  Muži na fotkách týdne
Sedm statečných pro šestý týden
2007.36

Vyberte svému partnerovi trendy společenskou obuv

3. února 2007 v 0:06 | malegrams@seznam.cz |  Muži a jejich styl
Vyberte svému partnerovi trendy společenskou obuv
Pokud momentálně sháníte boty na ples pro svého drahého a neorientujete se v trendech v této obuvi, jsou následující řádky určené právě vám. I společenská obuv má své žhavé favority, ve kterých bude muž lvem salónů.

5. dietní přikázání: Solte velmi šetrně!

2. února 2007 v 1:01 | malegrams@seznam.cz |  Muži a jak si nastartovat život

5. dietní přikázání: Solte velmi šetrně!

Je doporučeno denně přijmout maximálně 5g soli. Sice sůl v těle plní důležité úkoly, přesto při jejím nadměrném používání dochází k zvýšení krevního tlaku. V obchodech je k dostání jodidovaná a fluoridovaná sůl, která zabraňuje nedostatku jódu a tvorbě zubního kazu.

Dvacet módních kousků pro rok 2007

31. ledna 2007 v 0:15 | malegrams@seznam.cz |  Muži a jejich styl
Dvacet módních kousků pro rok 2007

91 > Pro posíleni břišních svalů

30. ledna 2007 v 23:01 | malegrams@seznam.cz |  Muži a jak si nastartovat život
91> Pro posíleni břišních svalů dělejte dřepy a mrtvé tahy. Odborníci prokázali, že tyto dva cviky nutí vaše břišní svaly tvrdě pracovat, aby udržely správnou pozici těla.

PATRICK DEMPSEY ...

30. ledna 2007 v 0:21 | malegrams@seznam.cz |  Muži a jejich hrátky
PATRICK DEMPSEY ...
... náš McVysněný

90 > Při běhání na trenažéru střídejte často rychlost

29. ledna 2007 v 23:00 | malegrams@seznam.cz |  Muži a jak si nastartovat život
90> Při běhání na trenažéru střídejte často rychlost a sklon pásu. Vyprovokujete svaly k intenzivnější činnosti, spálíte více tuků a rychleji zvýšíte svou rychlost a vytrvalost.

Pátá "Sedm statečných" roku 2007

29. ledna 2007 v 0:58 | malegrams@seznam.cz |  Muži na fotkách týdne
Pátá "Sedm statečných" roku 2007
2007.29

Další články


Kam dál