Výběr je důležitý! Proto sleduj malegrams.blog.cz a napiš mi na malegrams@seznam.cz

Saboteři vašich diet

9. srpna 2006 v 21:50 | malegrams@seznam.cz |  Muži v pohybu
Sabotéři vašich diet

Většinu strategií, které mají za cíl zajistit vám štíhlé tělo, vždy kdosi nabourá ještě dříve, než vůbec mají šanci působit. Ponořte se do našeho jednoduchého plánu, který odhaluje - a vyřazuje z boje - všechny spoluviníky vaší nadváhy.

Vina je ošemetná věc. Když váš šéf pronese "Nechceme na někoho svalovat vinu", snažte se jít pod stůl. A když prohlásíte, že za svůj pivní mozol tak docela nemůžete, nejste ještě úplně z obliga. Nikdo není jen bezděčnou obětí průběžného přejídání. Existují však nenápadné a plíživé faktory - vaši kamarádi, rodina, duševní rozpoložení -, které dokážou nabourat i tu nejsilnější snahu o štíhlý pas. Vaše taktika je jasná: rozpoznat škůdce a dát věci do pořádku.
Škůdce: VAŠE ŽENA
Nechceme naznačovat, že by mohla za váš teřich. To by bylo za a) nesprávné a za b) rozumná obhajoba, když byste se s ní soudil. Nicméně vědci na univerzitě v Minnesotě zjistili, že muži i ženy obvykle přiberou od 3 do 4 kilogramů během prvních dvou let manželského soužití. "Po sňatku obvykle mizí chuť budit skvělý dojem," uvádí dr. Edward Abramson, autor knihy Sňatek ze mne udělal tlouštíka. "Už nebudete tak často chodit do posilovny, častěji budete chodit do restaurace nebo na večírky a vzniknou nové rituály: se ženou se usadíte na pohovku a budete zobat pochutiny."
»Srovnejte si to v hlavě:Musí se vám vrátit chuť dobře vypadat. Představte si, co si ta holka v posilovně asi myslí o vašem břichu - a co by si asi pomyslela, kdybyste měl vypracované břišáky. A co se týká té misky s buráky na stolku, Abramson radí, abyste si položil otázku typu: Proč to vlastně jím? Z nudy ? Ze zvyku? A ještě lépe, řekněte ženě, ať přestane tyhle dobroty domů vůbec kupovat.
»Srovnejte si návyky: Vytvořte si zdravé rituály. Místo sledování Doremi po večeři běžte ven na pravidelnou procházku nebo si s dětmi zaskákejte na dvorku panáka. Pohyb zahání chuť k jídlu. Potom se ochlaďte vodovou zmrzlinou místo smetanové, má méně než poloviční obsah kalorií
Škůdce: JEJÍ BŘÍŠKO
Australští vědci informují, že novopečení otcové přiberou nejméně 2 kg od konce partnerčina těhotenství do prvních narozenin potomka. Nejvíce jsou postiženi mladí, vystresovaní tátové, říká Lawrence Schwartz, autor knížky Tlustý taťka versus zdatný taťka. Navíc se tento cyklus opakuje u každého dítěte.
»Srovnejte si to v hlavě: Staňte se hrdinským krmitelem, nikoli sympatizujícím jedlíkem. Připravujte se na otcovství jako na nějaký sport, protože ve skutečnosti taky sportem bude.
»Srovnejte si návyky: Přečtěte si její těhotenské příručky - jsou plné skvělých rad o výživě. Pokud jde o její nárazové mlsání a zmrzlinové orgie, zaujměte jednoznačný postoj "Ona si to může dovolit, ale já ne," radí Schwartz. Dodržujte pravidelné cvičení a nepřestávejte posilovat. "O to těžší by bylo se vracet k pravidelnému cvičení, až bude dítě na světě," dodává Lawrence Schwartz.
Škůdce: VAŠE DĚTI
Přítomnost dětí v domácnosti prudce zvyšuje výskyt různých dětských kalorických bomb a pokušení ve spíži. Část z nich končí v dospělých žaludcích. To platí i o opuštěných nugetkách nebo osamocených hranolcích, které rozmazlené dítě nedojedlo. "Říkám tomu ,dojíždění´," uvádí Schwartz. "Pokud k tomu máte sklon, nejjednodušší bude se happy mealům úplně vyhýbat."
»Srovnejte si to v hlavě: Konečně dospějte a uvažujte. Sladká svačinka, kterou dítě při svém pohybu do hodiny spálí, vás bude pronásledovat v podobě uloženého tuku. Než si rozbalíte jakoukoli sladkost, přečtětě si na obalu její složení. Nezapomeňte: musíte jít příkladem, pokud jde o jídlo a pohyb.
»Srovnejte si návyky: Omezte sladké jídlo a fastfoody na něco, co se odehraje maximálně jednou týdně. Z pátku se tak například stane fidorkový den. A navíc - místo postávání za lajnou, když váš syn něco hraje, se přihlaste jako pomocník trenéra nebo rozhodčí. Ze zdraví a pohybu udělejte rodinnou záležitost.
Škůdce: VÁŠ STRES
Stres vyžene nahoru hladinu hormonu kortizolu, který dává organismu signál, aby ukládal tuk. "Někteří lidé bohužel tlumí svůj stres tím, že sahají po tučném jídle," uvádí dr. Elissa Eppelová, asistentka v oboru psychiatrie na Kalifornské univerzitě v San Francisku. Jídlo zvyšuje hladinu inzulinu; kombinace s kortizolem vede k větším zásobám tuku. Čím je stres větší, tím více vám poroste břicho.
»Srovnejte si to v hlavě:Nejdříve se snažte rozpoznat, jakému druhu stresu podléháte, říká dr. Eppelová. "Je to stres dočasný jako advokátská zkouška, nebo trvalejší povahy, který zažíváte v práci? Krátkodobý stres přejde, dlouhodobý stres může vyžadovat trvalé řešení, třeba změnu zaměstnání."
»Srovnejte si návyky: Co nejvíce si zdravý jídelníček zpříjemněte, radí Eppelová. Kupujte si svačiny, které nevyženou hladinu inzulinu příliš vysoko: tyčinky s vysokým obsahem vlákniny nebo malé balení oříšků kešu nebo mandlí. Čtvrthodinka výbušné aktivity po práci dokáže zahnat obavy a stres po práci - zkuste chvíli bušit do medicinbalu nebo skákejte přes švihadlo. "Je třeba zbavit se napětí," radí dr. Eppelová.
Škůdce: NESPAVOST
Nedostatek hlubokého spánku brání produkci růstového hormonu, což může vést k předčasným příznakům středního věku - k abdominální obezitě, snížené svalové hmotě a síle a horší kondici. Prostě se z vás stává Homer Simpson.
»Srovnejte si to v hlavě: "Než padnete do peřin, odpoutejte se v duchu od každodenních starostí," radí Jim Karas, autor knihy Byznysplán pro vaše tělo. Před spaním zkrátka neplánujte personální reorganizaci úřadu.
»Srovnejte si návyky: Cvičte ráno nebo odpoledne, doporučuje dr. Eric Nofzinger, ředitel výzkumu spánku na Western Psychiatric Institute. Večerní cvičení může způsobit přílišné nabuzení organismu, jež brání usínání. Vytvořte si vlastní rituál, který dá tělo na srozuměnou, že jeho večerka bude půl hodiny před tím, než jdete spát: vypněte počítač, čtěte si nebo ztlumte hlasitost u televize.
Škůdce: VAŠE PRÁCE NA SMĚNY
Podle obezitologického výzkumného střediska v New Yorku přiberou dělníci průměrně 3 kilogramy, když přecházejí z denní na noční směnu. Muži pracující na noční mají sklon si dávat těžké večerní jídlo a poté jít do práce, uvádí dr. Jim Waterhouse, autor knihy Dodržujtečas svých tělesných hodin. "Potom se vrací ráno domů k další ,večeři´," dodává.
»Srovnejte si to v hlavě: Upravte si svou představu o době jídla, radí Jim Waterhouse.
»Srovnejte si návyky: Dejte si své největší jídlo, když se vrátíte ze směny domů, říká Waterhouse, potom odpočívejte, relaxujte nebo dopoledne cvičte. Odpoledne 8 hodin spěte a dejte si snídani. Zahájení pracovního dne ( i když začíná večer) lehkým jídlem, jež je bohaté na bílkoviny nebo vlákninu, má pro hubnutí klíčový význam.
Škůdce: KAMARÁDI
Přítelé dokážou vaši dietu nebo cvičební plán podržet, nebo zlikvidovat, ať už jde o podvědomé surfování po konferenčním stolku plném brambůrků při sledování fotbalu nebo jejich snahu zlákat vás ke vzpírání půllitrů místo železa. Nejhorší je, že někteří vypečení kamarádi budou záměrně hatit vaše záměry jen tak ze sportu. Hele, nedáš si sušenku?
»Srovnejte si to v hlavě: Přiznejte si, že úplně sám to nezvládnete. "Dejte lidem na srozuměnou, jak vám mohou pomoci, a mnoho z nich to udělá," říká Beth Kitchinová, asistentka dietologie na Alabamské univerzitě v Birminghamu.
»Srovnejte si návyky: Než se setkáte s kamarády, dejte si tyčinku s vysokým obsahem bílkovin, skvěle vás zasytí. Pivo prokládejte sklenicemi vody. Osvědčeným postupem je najít si kamaráda, který bude chodit cvičit nebo držet dietu s vámi. Budete tak trochu soutěžit a hlídat jeden druhého - a to je nejlepší obrana před všemi škůdci.
(převzato i internetu)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Jaká postava se ti na chlapovi / klukovi nejvíc líbí?

Hubená
Štíhlá
Atletická
Svalnatá
Oplácaná
Tlustá

Komentáře

1 www.doplnky-fitness.cz www.doplnky-fitness.cz | Web | 14. února 2009 v 15:26 | Reagovat

Ahoj. Za prvé bych se chtěl omluvit za reklamu, ale fakt mi to nedalo a musím se pochlubit. Kukněte sem: www.doplnky-fitness.cz. Jestli chcete zhubnout, vypadat krásně, udělat ze sebe svalovce, kvalitně posilovat, dělat kulturistiku a další věci, tak to určitě navštivte. Sám jsem tam už parkrát nakoupil a nemůžu si to vynachválit. Klikejte na web a jste tam a navíc za pokus nic nedáte ;-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama